divendres, 26 de juny de 2009

Han despatxat en Serra

Ja és veu que el president del Girona no hi entén pa' ben re de fútbol. Com que no hi entén pa' ben re ha despatxat l'Albert Serra. Nosatres ens pensàvem que li posarien una medalla per la magnífica temporada que havia fet. Gent com en Serra ha tret les castanyes del foc a un equip no sobrat de talent i bons jugadors. L'Albert és un central fi, elegant, que sap moure's al camp i, a més a més, és valent. Fins i tot ha marcat quatre gols. No e' pas fàcil que un central faci gols, doncs en Serra n'ha fet i sort n'ha tingut el Girona dels seus gols i del joc. Sense en Serra el Girona hagués estat un equip discret, de bastaix, que hauria enfilat de caps el camí cap a la segona B. Llamamau. El cas és que el president l'ha despatxat sense donar raons. S'ha de ser lluç. Si despatxes algú, almenys explica't i busca alguna causa convincent. Ha dit que quan es despatxa un jugador no cal donar explicacions. S'ha de ser vestrús i papanates. En Serra és un dels nostres i volem raons, explicacions, causes convincents. Del contrari exigim que surti aquest carcant i demani perdó a la concurrència. L'Alcalde de Banyoles l'hauria de trucar i exigir-li disculpes en nom de la nació banyolina. Estem afectats, ja ho veieu. Un noi com en Serra no es mereix ser tractat com un parrac que baixa rec avall. Si ells no el volen, nosatres no els volem a ells. A fe de Déu que no tornaré a Montilivi mai més i com jo serem més de trenta o quaranta mil. El camp quedarà buit. Buit del tot no: sempre hi haurà un gamerús que mirarà el partit sense entendre-hi re. Ben re. Encara hi ets a temps de rectificar i treure els peus de la galleda. Però et queda poc temps. Des de d'aquí demano al nostre president de part de bo, en Tià Estany, que corri a veure en Serra. Si cal buscar calés sota les pedres perquè l'Atlètic li pagui la fitxa, els buscarem. Quin desastre, no me'n sé pas a venir.

5 comentaris:

mastegatatxes ha dit...

Que vingui a l'Atlètic ja!

Tremendu ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Tremendu ha dit...

L’Abert Serra, el futbolista, no l’artista (mal em pesi haver de fer l’aclariment) està tocat però no enfonsat, n’estic segur. I això val més que ho tingui clar, qui sigui que mani per allà a Montilivi, perquè Déu me’n guard que se’l trobin algun dia a les files contraries del Nàstic, el Barça o el Liverpool.
El seu caràcter generós és el que feia que, mentre jo anava tirant amb el meu vespino superconfort camí de Banyoles per anar a l’insti, ell m’acompanyés pacientment a partir de Pujals (dels cavallers, és clar) amb la seva derby top, un ciclomotor de tecnologia catalana que eclipsava el rum-rum del meu discret piaggio. Aquesta generositat és la que ha de tenir, per definició un defensa en el camp.
La seva intel•ligència és la que, alguns entrenadors amb senderi, han sabut aprofitar per situar l’Albert a les zones centrals del joc per dirigir la pilota ordenadament. Només un defensa espavilat és capaç de marca gols com ha fet ell, sinó poca s’entén. Per la part que em toca, jo només puc dir que la seva capacitat de càlcul i anàlisi minimitzava la meva tímida aportació al món de les matemàtiques.
La seva fortalesa física i mental és simplement: evident, demostrada, natural, coneguda.
Poca saben els que han fet aquests xafaplans del Girona. L’han ben espifiat!
Faig una crida a l’Albert Serra dos (l’artista) a que es posi en contacte amb l’Albert Serra ú (el futbolista), o a l’inrevés, perquè comenci a treballar en un film on puguem veure el crack del Pla de l’Estany afincat a Besalú vestit de breifhart, tot dient: “em trauran el futbol, però mai em trauran la llibertat!”. Això sí, harem d’esperar primer que el nostre futbolista passi primer per les files del Chelsea, el Qatar i l’Atlètic.

En Samora ha dit...

Hosti quin missal, en Tremendu. I llavonses diuen de mi!
Visca en Serra amprò

Salta Matxos ha dit...

Aquest collons de president del Girona és un CARCAMAL amb majúscules sense senderi, llamamau que així el partís un llamp, no sap pas el que es fa, si el que volen és fer tornar el Girona cap abaix ho estan aconseguint.
Refermo l'extensa (que no feixuga) aportació d'en tremendu ja que ho certifico en la meva persona.