dimarts, 16 de juny de 2009

Viatjant i ambaixador

En Toni Molera m'ha passat a veure. És sorprenent això de Xisca de Gardi, un blog que va néixer de part de riure, i que després acaba essent de part de bo. En Toni m'ha vingut a veure arran de Xisca i arran de Xisca hem refet els vincles d'una antiga coneixença entre famílies. Banyoles, ho hem dit un fart de vegades, és un País d'Entreparents i gent arrelada a la coneixença i a l'amistat. La família d'en Toni i la meva ja es coneixien del temps que vivíem al Carrer Nou, ells a tocar Can Finic i nosatres a Can Puig. Després els Molera i la meva família es van desplaçar a les Cases Barates i van anar a viure just a tocar. Avui molts anys després un tercer veïnat ens empara, ens relaciona, entreteixeix la vella i poderosa amistat. Aquest veïnat és la suma de la gent de pagès del Carrer Nou i la gent fabril de les Cases Barates, o sigui la gent a peu pla, i es diu Xisca de Gardi. Xisca, contra els que alguns pensen, no és d'una sola persona, ni de quatre esverats, és de tothom i per tothom. La gent nostra i la gent coneguda dels nostres. La gent veïna dels nostres i la gent entreparentada amb els nostres. Xisca de Gardi és l'Esteve de la Ferreteria Puig i els del sopar de Sant Martirià, la gent del barri de les Rodes i els que paren la fresca al carrer Nou, la gent del Monestir i de la Rajoleria, la gent de les Cases Barates i les cases de Mata, i tots els que soms de Banyoles i vivim fora però mantenim l'arrel i sabem d'on venim. En Toni Molera, per suposat, és dels nostres perquè fa d'ambaixador i viatjant d'aquest camp una mica ermat que és Xisca de Gardi. Com sempre només ens queda el dogma de fe: Visca Nosatres i els són com nosatres.

2 comentaris:

Clara ha dit...

Ei, que tots els de Xisca, seguiu sense dir-me o dir-li al Viladiu si vindreu a l'Aphonica a sopar i cantar amb nosaltres la nit del 24...serà que sí? o potser enviareu l'ambaixador?

En Samora ha dit...

jo a en Viladiu no m'hi acosto. Porta una galipàndria de maria santíssima. Reeeeeeeeee... ni per telèfon que segur que me l'encomana.
Respecte el dia 24 estic en negociacions conjugals que pla més dificils resulten que les que surten aquests dies als diaris de futbol.