dijous, 29 d’abril de 2010

El mestre Celou

Vaig recollir del terra un paperot. O no sé si me'l vaig trobar enganxat al neteja-parabrises. Més ben dit, vaig conduir una llarga estona amb aquell paperot al parabrises procurant fer-lo saltar amb els moviments més nerviosos del netejador. Res. Un cop a casa vaig descobrir que es tractava d'un missatge del Mestre Celou. Per si no ho sabeu, el mestre es dedica a fer de curandero, és vident i soluciona els problemes per més difícils que siguin. Resultats ràpids i garantits al cent per cent. L'home, més ben dit el mestre, va deixar un telèfon que vaig marcar amb ànsia. A l'altre costat la veu d'un tipus remotament coneguda. Em va dir que podia facilitar-me el retorn de la parella de forma immediata. També em va comentar que podia ajudar-me a atraure clients, negocis, poder, trobar feina, exàmens, buscar la sort en el joc o en els esports. Li vaig preguntar què feia més i em va respondre, amb una seguretat manifesta, que tota classe de qüestions relatives a la protecció, la salut, la justícia, els enemics, l'alcohol i els problemes familiars. Vaig dubtar perquè no sabia per on començar. Francament sempre vénen bé alguns calés o que el mestre Celou t'aconsegueixi una mossa castissa i manyagoia. Sempre ve bé que et tregui algun enemic del cim o que et dongui sort a una dels timbes de pòquer que hi ha per la nostra comarca. Vaig dubtar. A la fi, al mestre li vaig demanar que em portés un gin-tònic ben fresc de London. El vident va dir que ja el podia passar a recollir per casa seva. Vaig sortir al carrer i la tarda duia una espessor de sol que tombava les cames. Vaig caminar en direcció a Can Cedou i pel camí em vaig entrebancar amb el Passeig d'en David. Vaig pensar que el mestre més preclar i més evident, el que no fallava, el que assegurava el futur, el que vencia enemics i la dissort, era allà. Vaig demanar-me un gin-tònic i vaig decidir que l'únic futur possible és el present i la resta són mandangues. Des d'aquell dia endevino el futur en la profunditat relativa d'un vas de gintònic carregat de London.

1 comentari:

luis alberto ha dit...

Es un articulo muy inportante para la gente que se interesa del tema