dissabte, 24 de setembre de 2011

Banyolinada operística

M’he emocionat aquest any en la festa del Banyolí de l’Any. He vist amics aixecant l’escultura de Lluis Vilà que va elaborar en la Primera festa. Amics i amigues del Teatre, de la Música, de la Cultura. M’he emocionat en veure a David Costa oferint el trofeu al seu pare, i a en Josep Maria Massip al costat de la Dolors, la seva esposa, dos pilars fonamentals del la Cultura i el Voluntariat. Però molt especialment m’he sentit satisfet amb el Premi concedit al Cor de Teatre, aquesta colla d’amics i amigues que cada any em fan anar de bòlit durant les festes nadalenques quan a l’escenari del teatre Municipal van al darrera d’aquell vell Soff cantant alegres cançons pastorals.
Aquest any sí que el Cor de Teatre es mereix el Premi. Ens han fet emocionar molt en el seu espectacle Operetta. Ja abans els hi vaig dir que ells es mereixien la distinció de Banyolins de l’Any. I fins i tot els vaig confessar que si seguien així jo no ho podria resistir. Perquè veure el Cor de Teatre al Teatre Nacional de Catalunya i al Poliorama de Barcelona amb totes les sessions plenes, amb aplaudiments sorollosos durant llargs minuts, per aquest avi és molt emocionant: els batecs del cor li van a cent per hora i no sé si podré resistir tornar a veure’ls , ja aposentats en el teatre del Liceu.
M’ha emocionat quan s’ha acostat a la meva taula en David Costa per abraçar-me. I m’ha complagut veure a Jordi Purtí –que no coneixia- quan al passar pel meu davant li he fet un crit per presentar-me. I s’ha alegrat de conèixer-me en saber que jo era el primer d’una nissaga que portava al cor l’afecció més gran de la meva vida: el teatre. Com ell el porta a la sang, i com en David hi porta la música i el cant. S’han ajuntat els dos per oferir-nos aquesta Operetta que ha arrancat rialles i emocions, tant als amants de la lírica com als que desconeixen el món de l’òpera. Una Operetta que ha portat humor i música a cappella, amb gran dosis d’imaginació, amb situacions i esdeveniments, amb gags de pel.licula. I amb una posada a escena amb la força dels cap a 30 actors/actrius interpretant un repertori amb ritme i expressivitat del teatre còmic, amb la delicadesa i bellesa de l’òpera. Han estat ells, Jordi Purtí i David Costa, els que ens han acostat al món de la lírica a traves d’una selecció d’escenes emblemàtiques del repertori operístic, sense l’ajuda de cap més instrument que la veu humana. La veu humana d’aquesta gent del Cor de Teatre, noies i nois que han dignificat el cant, la música i el teatre banyolí. Banyolins de l’any I és clar que sí!

L’avi Oli